FANDOM

Pts

Księżniczka Twilight Sparkle.

Metallic cutie mark twilight sparkle by hierethfj-d4p43lf

Uroczy znaczek księżniczki.

Księżniczka Twilight Sparkle (ang. Twilight - Zmierzch, Sparkle - Iskra) — alikorn, dawniej jednorożec aż do odcinka "Sposób na zaklęcie", księżniczka Equestrii, bibliotekarka oraz studentka Księżniczki Celestii, córka Night'a Light'a oraz Twilight Velvet, szwagierka Księżniczki Mi Amore Cadenzy, młodsza siostra Shining Armora a także przyjaciółka Rarity, Fluttershy, Rainbow Dash, Applejack i Pinkie Pie. Mieszka w Canterlocie.

Twilight jest główną postacią serialu My Little Pony: Przyjaźń to Magia. Występuje również w filmie My Little Pony: Equestria Girls. Twilight ma dużą wiedzę magiczną, którą również studiuje u boku samej władczyni Equestrii, Księżniczki Celestii. Poprzez odkrycie magii prawdziwej przyjaźni jest zdolna razem z przyjaciółkami korzystać z magicznej broni, jaką stanowią Elementy Harmonii. Dzięki dopsaniu dalszego zaklęcia Star Swirla Brodatego została nową Księżniczką Equestrii oraz otrzymała skrzydła, przez co stała się alikornem. 

ŻyciorysEdytuj

Przed akcją serialuEdytuj

Twilight urodziła się jako drugie dziecko pary dwóch jednorożców: Night'a Light'a oraz Twilight Velvet. Miała ona starszego brata, Shining Armora. W młodości miała bardzo dobre stosunki ze starszym bratem, którego uznawała za jedynego przyjaciela oprócz książek i nauki. Zerwała z nim kontakt, zaraz po tym, jak wyjechał.

Kiedy Twilight była mała, ujrzała Księżniczkę Celestię wznoszącą Słońce podczas Letniego Święta Słońca. To wydarzenie wyparło na niej wielki wpływ, dlatego też postanowiła pilnie studiować magię. Rodzice widząc jej wielki zapał i potencjał, postanowili zapisać ją do Szkoły Dla Utalentowanych Jednorożców Księżniczki Celestii. Żeby dostać się do szkoły, trzeba było przejść egzamin wstępny. Tym razem zadanie polegało na spowodowaniu wyklucia smoczego jaja. Mimo ogromnych starań, jednorożec nie potrafił tego zrobić. Nagle wielki wybuch, wyzwolił w młodej klaczy jej ukrytą, lecz nieopanowaną moc. Magia ta spowodowała wyklucie smoka jak i jego wzrost do ogromnych rozmiarów, a także zamieniła rodziców Twilight w kaktusty. Na miejsce przybywa Księżniczka Celestia, która opanowuje moc Twilight oraz wystawia jej ofertę zostania jej osobistą uczennicą. Jednorożec oczywiście zgadza się i otrzymuje swój znaczek.

Według Lauren Faust, Księżniczka Celestia wyczuła już wcześniej, przed testem więź Twilight z Elementami Harmonii. To właśnie ona zaaranżowała przebieg testu oraz wybrała i wytrenowała Spike'a, by ten mógł być osobistym asystentem jej przyszłej uczennicy[1]. </div>

Przypisy Edytuj

  1. Link do wypowiedzi Lauren Faust na serwisie deviantart.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki