FANDOM

Applejack[1] ˜– kucyk ziemski, klacz, jedna z głównych postaci w serialu My Little Pony: Przyjażń to Magia. Reprezentuje Klejnot Uczciwości. Mieszka oraz pracuje na farmie Sweet Apple razem ze swoją młodszą siostrą Apple Bloom, starszym bratem Big Macintoshem, Babcią Smith oraz suczką Winoną.</font></font></font>

        Wygląd

Applejack jest jasnopomarańczowym ziemskim kucykiem o zielonych oczach, jasnożółtej grzywie spiętej w czerwone gumki  (ogon też jest spięty) oraz białych, trzech piegach na policzkach. Zawsze nosi na głowie brązowy kowbojski kapelusz. Jej znaczek to trzy czerwone jabłka.

Powstanie

Applejack jest jedną z dwóch głównych postaci oryginalnego My Little Pony z 1980 roku. Lauren Faust postanowiła wykorzystać więcej postaci z oryginalnego My Little Pony, Hasbro musiało pozmieniać niektóre imiona. Faust posłużyła się kolorystyką kucyka z pierwszej generacji, rezygnując z ciemnej barwy kucyka generacji trzeciej.

Charakter

Applejack jest bardzo pomocna, choć trudno jej samej poprosić o pomoc. Czasami kłóci się z Rainbow Dash, o to, która z nich jest lepsza, lecz i tak są dobrymi przyjaciółkami.

Klacz reprezentuje Klejnot Uczciwości, co Twilight odkrywa w odcinku "Przyjaźń To Magia cz. 2"[2]. Kazała bowiem Twilight zaufać sobie, bo gdyby jej wyjaśniła, fioletowa klacz pewnie by spanikowała.

Zdobycie znaczka

Beznazwy
Opowieść zaczyna się od opuszczenia przez Applejack farmy Sweet Apple i wyruszenia do cioci i wujka Orange, do Manehattanu. Klaczka chciała bowiem zasmakować luksusu. Jednak po krótkim czasie kucyk zaczął bardzo tęsknić za domem i rodziną. Wtedy na niebie pojawiła się tęcza[3], prowadząca prosto do farmy Sweet Apple. Wtedy Applejack zrozumiała, że jej miejsce jest właśnie tam, wśród kochającej rodziny. Kucyk popędził do domu, a kiedy do niego dotarł na boku pojawił się słodki znaczek - trzy czerwone jabłka.

Relacje

Apple Bloom

Applejack i Apple Bloom są ze sobą bardzo zżyte. W odcinku "Siostrzany Sojusz" siostry są tak ze sobą zgodne i zgrane, że Sweetie Belle zaczyna zazdrościć Apple Bloom starszej siotry[4]. Klacze dużo rzeczy robią razem, chociażby zaganiają owce (wraz z Winoną) i zbierają jabłka.

Big Macintosh

AJ and BM
Applejack oraz jej brat są ze sobą bardzo związani. Applejack jest jedynym kucykiem, z którym Big Mac rozmawia nie używając jedynie słów "nope" i "ee yeep". Jako starszy brat Applejack, Big martwi się o nią i jest zdecydowanie przeciwny temu, żeby w odcinku "Sezon Na Jabłka" zbierała jabłka na całej farmie Sweet Apple sama.

Winona

Applejack i jej sunia są ze sobą bardzo zgrane. Razem zaganiają owce i krowy. Klacz uwielbia bawić się ze swoim psem rzucając mu patyk. Są również bardzo zżyte; gdy Applejack wraca do domu w odcinku "Ostatnia Gonitwa" Winona rzuca się na nią. 

Mane6

  • Z Pinkie Pie Applejack lubi piec ciasteczka; jasnopomarańczowa klacz jest przez nią nazywana "mistrzynią kuchni". Kiedy w odcinku "Sezon Na Jabłka" zmęczona Applejack odbierała nagrodę od Pani Burmistrz, wraz z Pinkie zaczęły się przeglądać w pucharze.
  • Twilight Sparkle jest dla Applejack świetną przyjaciółką, godną zaufania. Kiedy ma problem idzie z nim właśnie do Twili. Klacz bardzo cieszyła się, że jej przyjaciółka została księżniczką Equestrii.
  • Applejack jest bardzo cierpliwa w stosunku do Fluttershy, co widać w odcinku "Wyjście Smoka", kiedy to klacz decyduje się na przeprowadzenie swojej jasnożółtej przyjaciółki do smoka, bezpieczniejszą drogą.
  • Z Rarity Applejack nie zawsze się dogaduje, ze względu na jej drobiazgowość, pedantyczność i przywiązywanie ogromnej wagi do wyglądu. Jednak mimo tych różnic, przyjaciółki cieszą się, że mogą się ze sobą przyjaźnić.
  • Chociaż czasami Applejack z nią rywalizuje, to Rainbow Dash jest dla niej super przyjaciółką, która naprawdę potrafi zmotywować do działania. Zazwyczaj, kiedy się kłócą to jasnopomarańczowa klaczka pierwsza przeprasza.

Galeria

201px-AppleJack LadyLike Aby zobaczyć całą galerię kliknij tutaj.

  1. Imię pochodzi od popularnego w Ameryce alkoholu - applejack
  2. "Applejack, która mnie wsparła, kiedy wątpiłam przedstawia Klejnot UCZCIWOŚCI!" - Twilight Sparkle w odcinku "Przyjaźń To Magia cz. 2".
  3. Owa tęcza została wywołana wykonaniem przez Rainbow Dash Ponaddźwiękowego Bum.
  4. Sweetie Belle aż tak tęskniła za swoją siostrą, że Apple Bloom zrobiło się przykro i "pożyczyła" jej swoją siostrę na czas Siostrzanych Zawodów na farmie Sweet Apple

Więcej z Fandomu

Losowa wiki